کیت کلاچ خودرو
نوشته شده توسط : adorn

کیت کلاچ خودرو : کیت کلاچ خودرو به مجموع ،دیسک صفحه و بلبرینگ کلاچ گفته می شود.  تمامی قطعات به کار رفته در خودرو وظایفی دارند هر کدام بسته به نوع آنها وظایف مهمی را بر دوش می کشند هر خودرو از هزاران قطعه تشکیل شده است که در بهبود کارکرد خودرو به وسیله نقلیه کمک می‌کند یکی از این قطعات که بسیار وظیفه مهمی در حرکت وسیله نقلیه دارد صفحه کلاچ خودرو می باشد که در صورت مواجه شدن با مشکل ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای سرنشینان وسیله نقلیه ایجاد کند.

کیت کلاچ خودرو را بیشتر بشناسیم

استفاده صحیح از وسیله نقلیه یکی از مهم ترین کارهایی است که رانندگان خودرو باید در نظر بگیرند تا عمر وسیله نقلیه خود را افزایش دهند.

صفحه کلاچ نیز یک قطعه مصرفی در خودرو می باشد که هر چند وقت باید تعویض شود تا برای سرنشینان خودرو مشکلی ایجاد ننماید.

عواملی که باعث  کاهش عمر صفحه کلاچ می شوند:

 شتاب زیاد

برای افزایش طول عمر صفحه کلاچ یکی از اصلی ترین فعالیت‌هایی که باید در نظر گرفته شود رانندگی ایمن و بدون شتاب است، زیرا شتاب زیاد باعث می‌شود صفحه کلاچ زودتر با مشکل مواجه شود.

فشار در سربالایی ها

تمام جاده های جهان دارای سربالایی و سرازیری های هستند و مهمترین کاری که در این پستی و بلندی های موجود از سطح  جاده ها باید انجام شود دنده کشی مناسب و فشار  نیاوردن بر روی موتور وسیله نقلیه می باشد.

با دقت بر روی دنده کشی مناسب در سربالایی ها و فشار نیاوردن بر روی موتور می توانید عمر صفحه کلاچ خود را افزایش دهید.

تعداد سرنشین

همیشه هر خودرو توان حمل تعداد خاصی مسافر را دارد که در صورت رد شدن از میزان استاندارد ،بر روی تمام قطعات خودرو فشار مضاعفی ایجاد می‌کند و باعث استهلاک بیشتر وسیله نقلیه می‌شود و ممکن است خودرو را زودتر با مشکل مواجه کند و این اتفاق روی صفحه کلاچ نیز تاثیر مخربی دارد .با استفاده از وزن استاندارد در خودرو، می توانید از کاهش طول عمر صفحه کلاچ خود جلوگیری کنید.

قرار دادن پا بر روی کلاچ

بعد از تعویض دنده سعی کنید به سرعت پای خود را از روی کلاج بردارید،زیرا در صورت تماس بسیار ناچیز پای شما باکلاج خودرو، صفحه کلاچ وسیله نقلیه شما درگیر می شود و باعث طول عمر آن می شود. با برداشتن پای خود از روی کلاچ می توانید در افزایش طول عمر صفحه کلاچ خود موفق باشید.

درهنگام رانندگی ممکن است برای هر راننده اتفاق بیفتد که با مشکلات صفحه کلاچ مواجه شود، برای تشخیص این مشکلات و نشانه های ضعف صفحه کلاج باید نشانه‌های آن را دانست:

کلاچ سفت

در هنگام رانندگی اگر احساس کردید که خودرو شما سفت شده است و ویژگی ارتجاعی خود را از دست داده است، این نشان از ضعف صفحه کلاچ خودرو شما دارد و باید اقدام به تعویض صفحه کلاج خود نمایید.

شتاب در کلاچ

وقت شما تصمیم به تعویض دنده خودرو خود را دارید از کلاج استفاده می‌کنید و بازگشت و رهاسازی کلاج یک سرعت و شتاب خاصی دارد ولی ممکن است این اتفاق با سرعت و شتاب بسیار زیادی برای شما روی دهد و کلاج پای شما را با شتاب خاصی به سمت بالا پرتاب نماید، این اتفاق نشان از مشکل داشتن صفحه کلاچ خودرو شما می باشد.

صدای دنده

هنگام تعویض دنده ،خودرو وقتی از کلاچ مناسب برخوردار باشد، عمل تعویض دنده به سرعت و بدون صدای اضافی انجام می‌شود ولی اگر هنگام تعویض دنده صدای ناهنجار به گوش شما خورد این نشان از ضعف صفحه کلاچ خودروی شما است و باید هرچه سریعتر اقدام به تعویض و تعمیر آن نمایید. زیر ممکن است برای دنده های خودروی شما مشکل ایجاد نماید و هزینه سنگینی در پی داشته باشد.

تعویض لاستیک خودرو در محل

مراکز مختلفی برای خرید تایر خودرو وجود دارند اما شاید دسترسی به این مراکز کمی سخت و زمان‌بر باشد. دکترخودرو متشکل از مجموعه فروشگاه های تعویض لاستیک  می باشد و در هر نقطه ای که شما بخواهید برای خرید لاستیک و نصب انواع لاستیک ميشلن،لاستیک فالکن ، لاستیک بارز  و گلدستون .... در خدمت شماست. این نمایندگی با حضور به موقع و تعویض لاستیک درمحل باعث صرفه جویی دروقت و هزینه شما می شود .
دکتر خودرو عرضه کننده لاستیک با کیفیت بالا می باشد همچنین جهت دریافت قیمت روز لاستیک به سایت دکتر خودرو مراجعه نمایید.

 افزایش دور موتور و تغییر نکردن سرعت

عمل تعویض دنده و افزایش دنده، جهت افزایش سرعت و شتاب خودرو می باشد و این عمل گاهی اوقات ممکن است با مشکل مواجه شود و شتاب و سرعت انتظار رفته برای خودروی شما ایجاد نشود ،این مسئله یکی از نشانه‌های صفحه کلاچ مشکل دار می باشد و شما برای بهبود عملکرد خودرو  خود باید اقدام به تعویض آن نمایید





:: برچسب‌ها: تشخیص لاستیک میشلن اصل، لاستیک خودرو،لاستیک یزدتایر،لاستیک تری انگل ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: